WEKO3
アイテム
保育者効力感測定尺度の開発過程に関する批判的論評
https://kjunshin.repo.nii.ac.jp/records/463
https://kjunshin.repo.nii.ac.jp/records/4639a956b65-b793-4d5c-b23b-7a943ece39cc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-08-03 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 保育者効力感測定尺度の開発過程に関する批判的論評 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Critical Review on development process of preschool and nursery teachers' efficacy scales | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 保育者 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 保育者効力感 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 測定尺度 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 批判的論評 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 妥当性 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | preschool and nursery teachers | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | preschool and nursery teachers' efficacy | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | scale | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | critical review | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | validity | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
井上, 祐子
× 井上, 祐子× 高橋, 順一× 中嶋, 和夫× 黒木, 保博 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this study, we take up the preschool and nursery teachers' efficacy scales, it especially aimed to write critical review from a statistical point of view on the development process of preschool and nursery teachers' efficacy scales. Web searches were conducted using 2 databases, "CiNii" and "ERIC". The efficacy scale related to preschool and nursery teacher which be extracted from 15 papers was aggregated into seven types. In the analysis, we paid attention to content validity and construct validity of the seven preschool and nursery teachers' efficacy scales on scale development, and evaluated whether appropriate statistical methods were adopted or not. As a result, we concluded that only "Multidimensional Childcare Persons' Efficacy Scale" had adopted the appropriate statistical method in the development process. Therefore, considering that this scale measures only the effectiveness concerning "human relationships" as a part of the contents of childcare, it is desirable that we develop the preschool and nursery teachers' efficacy scale on the Five Areas of child's Development. | |||||
書誌情報 |
国際人間学部紀要 en : International Human Studies 号 25, p. 1-29, 111, 発行日 2019-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 鹿児島純心女子大学国際人間学部 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1880-1978 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12012192 |