WEKO3
アイテム
小学校英語:教員研修の実態と課題 :九州・四国ブロックの指導者研修および各地域の研修の現状より
https://kjunshin.repo.nii.ac.jp/records/58
https://kjunshin.repo.nii.ac.jp/records/58aa896953-a141-4771-92d6-119caa767120
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-03-01 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 小学校英語:教員研修の実態と課題 :九州・四国ブロックの指導者研修および各地域の研修の現状より | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Training elementary school teachers in teaching English looking at the 5-day training of Kyushu-Shikoku block | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 中核教員 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 指導者研修 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ブロック研修 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 中核教員研修 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 校内研修 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 自己研鑽 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ページ属性 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||||
記事種別(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||||||
論文名よみ | ||||||||||
その他のタイトル | ショウガッコウ エイゴ : キョウイン ケンシュウ ノ ジッタイ ト カダイ : キュウシュウ シコク ブロック ノ シドウシャ ケンシュウ オヨビ カクチイキ ノ ケンシュウ ノ ゲンジョウ ヨリ | |||||||||
著者名(日) |
川上, 典子
× 川上, 典子
WEKO
638
|
|||||||||
著者所属(日) | ||||||||||
値 | 鹿児島純心女子大学 | |||||||||
抄録(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | This study, following up on my previous study in 2008, focuses on the training of elementary school teachers as English teaching instructors in elementary schools, where the course of Foreign language (English) Activities will be required to be taught in 2011. The Ministry of Education gave five 5-day training session to elementary school teachers to become the core English teachers and to advisors at the boards of education to train the core English teachers, by dividing the nation into 5 blocks, in 2007 and 2008 respectively. The core teacher in each elementary school is required to give in-service training at their own school. In this paper, I will look at the roles of the core teachers first, the content of the 5-day training of Kyushu-Shikoku Block by the Ministry, and then the data of the training in each local area seems to be ongoing in various ways and mostly at a slow pace. The training of the core English teachers before 2011 is essential and is urgently needed. | |||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12012192 | |||||||||
書誌情報 |
国際人間学部紀要 en : International human studies 巻 16, p. 61-76, 発行日 2010-03 |