WEKO3
アイテム
保育内容に関する保育者効力感の研究動向と課題
https://kjunshin.repo.nii.ac.jp/records/491
https://kjunshin.repo.nii.ac.jp/records/4910948323f-586c-4efb-9a58-cdfeee45ce04
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-08-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 保育内容に関する保育者効力感の研究動向と課題 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Trends and issues of studies on the preschool and nursery teachers' efficacy about the contents of childcare | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 保育内容 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 保育者効力感 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 定性的研究 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 定量的研究 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | contents of childcare | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | preschool and nursery teachers' efficacy | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | qualitative research | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | quantitative research | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
井上, 祐子
× 井上, 祐子 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this study, I take up both domestic and foreign papers on the preschool and nursery teachers' efficacy, and intended to grasp trends and issues of studies on them, especially focusing on the contents of childcare. Web search were conducted using 2 databases, "CiNii" and "ERIC". Finally, I paid attention to qualitative research and quantitative research of the six papers on preschool and nursery teachers' efficacy, and examined whether the contents of childcare were referred to or not. As a result. I could find qualitative research and quantitative research on preschool and nursery teachers' efficacy about the each area of child's development. But l could not find qualitative research and quantitative research on preschool and nursery teachers’ efficacy about the five areas of child's development. The above result suggests that l need to study the preschool and nursery teachers' efficacy about the five areas of child's development. | |||||
書誌情報 |
鹿児島純心女子大学大学院人間科学研究科紀要 号 14, p. 3-10, 発行日 2019-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 鹿児島純心女子大学大学院人間科学研究科 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1880-9944 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12423823 |