WEKO3
アイテム
保育者のケアリング測定尺度の開発過程に関する批判的論評
https://kjunshin.repo.nii.ac.jp/records/464
https://kjunshin.repo.nii.ac.jp/records/4646c0ee4f7-0473-4b1b-88ec-4cb6046e12ef
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-08-04 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 保育者のケアリング測定尺度の開発過程に関する批判的論評 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Critical Review on development process of preschool and nursery teachers' caring scales | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 保育者 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ケアリング | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 測定尺度 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | /批判的論評 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 妥当性 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | preschool and nursery teachers | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | caring | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | scale | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | critical review | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | validity | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
井上, 祐子
× 井上, 祐子× 高橋, 順一× 中嶋, 和夫× 黒木, 保博 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this study, we take up both domestic and foreign papers on the development process of preschool and nursery teachers' caring scales, and aimed to write critical review on them, especially from a statistical point of view. Web searches were conducted using 2 databases, "CiNii" and "ERIC". Final1y, we paid attention to content validity and construct validity of the three preschool and nursery teachers' caring scales on scale development, and examined whether appropriate statistical methods were adopted or not. As a result, we could not find caring scale developed by statistically appropriate analysis methods. The above result suggests that we need to develop the preschool and nursery teachers' caring scale emphasizing the context of "qualities and abilities to be educated in early child-hood education" for preschool and nursery teachers. | |||||
書誌情報 |
国際人間学部紀要 en : International Human Studies 号 25, p. 31-47, 112, 発行日 2019-03-31 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 鹿児島純心女子大学国際人間学部 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 1880-1978 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12012192 |