WEKO3
アイテム
小学校英語 : これからの教員研修のあり方
https://kjunshin.repo.nii.ac.jp/records/212
https://kjunshin.repo.nii.ac.jp/records/212ab87c442-f09b-4bcc-9e29-67b4d2e52540
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | 紀要論文(ELS) / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-03-01 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 小学校英語 : これからの教員研修のあり方 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Training Elementary School Teachers in Teaching English | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 高学年必修化 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 指導目標 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | コミュニケーション能力 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学級担任 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教員研修 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ページ属性 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | P(論文) | |||||||||
記事種別(日) | ||||||||||
値 | 論文 | |||||||||
記事種別(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Article | |||||||||
著者名(日) |
川上, 典子
× 川上, 典子
WEKO
638
|
|||||||||
著者所属(日) | ||||||||||
値 | 鹿児島純心女子大学国際人間学部 | |||||||||
抄録(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | This study focuses on the training of homeroom teachers as English teaching instructors in elementary schools, following up on my previous study in 2005. First, in order to clarify the content of training, the latest aims of teaching English for elementary school students notified by the consultative committee of Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology in 2007 is illustrated and the required abilities of elementary teachers to teach English are discussed. Next, the workshops for elementary school teachers to teach English, held at Kagoshima Immaculate Heart University in 2006, are mentioned as an example of teacher training. Finally, some suggestions are given for improving the system of training elementary school teachers, which started operating in autumn, 2007. | |||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12012192 | |||||||||
書誌情報 |
国際人間学部紀要 en : International human studies 巻 14, p. 145-159, 発行日 2008-03 |