@article{oai:kjunshin.repo.nii.ac.jp:00000503, author = {井上, 祐子}, issue = {15}, journal = {鹿児島純心女子大学大学院人間科学研究科紀要}, month = {Mar}, note = {本研究は,乳児保育とボウルビーが提唱した愛着行動との関係について整理し,乳児保育における愛着形成に関する支援について検討することを目的とした。方法は,2017年告示保育所保育指針,及び保育所保育指針解説を用いて,文献研究を行った。この結果,乳児保育における愛着形成に関する支援として,乳児保育と,乳児期の愛着行動である定位行動,発信行動,及び接近行動との関係を明らかにした。以上の結果は,保育者養成において学ぶ学生が,乳児保育における愛着形成に関する支援について理解を深めるための一助になることを示唆するものである。, In this study, it's aimed to organize the involvement of infant care and attachment behavior advocated by Bowlby, and consider support for the development of attachment in infant care. The method was a literature study on Nursery care guidelines (Ministry of Health, Labour and Welfare Notification No. 117, 2017), and the commentary on Nursery care guidelines. As a result, it was discovered the involvement of infant care and "orientational behavior” , "signaling behavior", and "approach behavior", which are attachment behaviors during infancy as support for the development of attachment in infant care. The above results suggest that students studying in designated nursery teacher training facilities may help to deepen their understanding of support for the development of attachment in infant care.}, pages = {25--33}, title = {2017年告示保育所保育指針からみる乳幼児保育における愛着形成に関する支援}, year = {2020}, yomi = {イノウエ, ユウコ} }